Het einde van het jaar komt met rasse schreden in zicht. Hét moment om even te reflecteren om te kijken waar je staat ten aanzien van de door jezelf gestelde doelen en nog even een mooie eindsprint te maken om je omzet- of winstdoel voor 2019 te behalen. Of om de verkoop nog even een zodanige boost te geven dat je ruim boven dat doel eindigt. Tussen nu en het einde van het jaar nog €1000 extra omzet halen? Het kan!

Hoe? Door tussen nu en eind december (dat is vanaf het online zetten van deze blog nog zo’n 8 weken) elke dag 1 product met een waarde van €25,- extra te verkopen, bijvoorbeeld een cleanser. Reken maar even mee: 8 weken x 5 werkdagen x 1 product a €25 = €1000. Zo snel kan het dus gaan. Zeker als je een iets duurder product weet te verkopen, dan kom je nog hoger uit. Maar er zijn uiteraard meer wegen die naar Rome leiden. Hier daarom nog een aantal extra tips die je kunnen helpen om je omzet op korte termijn nog even een boost te geven.

1. CHECK JE VOORRAAD
Maak een lijstje van alles wat je nog op voorraad hebt. Zitten er producten tussen die minder goed lopen? Verkoop ze tegen een speciale prijs. Of gebruik ze als een ‘gift with purchase’: een product dat je cadeau geeft bij een behandeling, producten of een wanneer iemand een specifiek bedrag bij je uitgeeft.

2. ORGANISEER EEN SHOPPING EVENT
Organiseer een shopping event, ladies night of VIP avond. Stuur een e-mail aan klanten met informatie over het event, zoals speciale product of pakket aanbiedingen, demonstraties, hapjes & drankjes en cadeauverpakkingen.

3. BELOON DE AANKOOP VAN CADEAUBONNEN
Geef de klant een cadeautje bij aanschaf van een cadeaubon. Bijvoorbeeld met een bon voor korting op een volgende behandeling of product.

4. CREËER PAKKETTEN
Bundel behandelingen en producten en verkoop ze als geheel voor een aantrekkelijke(re) prijs: de klant bereikt immers betere resultaten als hij/zij thuis ook de juiste producten gebruikt. Combineer dit ook met producten die minder goed verkopen.

5. BIEDT VIPS GRATIS BEZORGSERVICE
Klanten met een druk leven stellen het op prijs als producten gratis worden bezorgd (of verstuurd). Ze vinden het logisch dat daar een minimum aankoopbedrag aan gekoppeld is.

6.STIMULEER BOEKINGEN VOOR DE KOMENDE PERIODE
Na de feestdagen komt het nieuwe jaar soms wat langzaam op gang. Biedt klanten rond de feestdagen een extra service (bijv. een oogbehandeling) bij hun volgende behandeling, als ze die vandaag boeken.

Veel plezier, geniet van deze drukke tijd en doe je voordeel met de bereidheid van de klant tot last-minute aankopen. En natuurlijk kun je deze tips ook gewoon door het hele jaar heen inzetten!