Niet helemaal tevreden of wil je een artikel ruilen? Geen probleem, daar doen we niet moeilijk over. Je hebt sowieso altijd het recht om een ongeopend product zonder opgaaf van reden binnen 14 kalenderdagen te retourneren. Bedenk je je direct nadat je je bestelling geplaatst hebt, neem dan z.s.m. contact met ons op. Indien je bestelling nog niet verstuurd is, kunnen we evt. nog iets wijzingen of kosteloos annuleren. Mocht je twijfelen over de aanschaf van een product vanwege bijvoorbeeld een gevoelige huid of mogelijke allergie voor bepaalde ingrediënten, vraag dan eerst samples bij ons aan voordat je een product aanschaft. Geopende producten die je wilt terugsturen vanwege een allergische reactie kunnen wij in verband met hygiene helaas niet terugnemen. Heb je een allergische reactie na het gebruik van een product? We komen graag met je in contact. Zie hier (zie de veelgestelde vragen onder het kopje 'Gezondheid & Contra-indicaties') welke informatie we van je nodig hebben en hoe je contact met ons kunt opnemen.

RETOUR-/RUILPROCEDURE 
Retourneren/ruilen is mogelijk en rechtsgeldig indien je de stappen van onze retour-/ruilprocedure opvolgt.
1. Meld je retour of omruiling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst aan via ons contactformulier. Vermeld je bestelnummer en geef aan welk(e) product(en) je wilt retourneren of ruilen.
2. Je ontvangt uiterlijk binnen 2 werkdagen een retourcode van ons. Vanaf dat moment heb je 14 kalenderdagen de tijd het artikel ongeopend, ongebruikt en in originele, onbeschadigde staat terug te sturen. Verpak het product zorgvuldig in in de originele verpakking en stuur het voldoende gefrankeerd naar: Skindependent B.V., Proostwetering 24P, 3543 AE Utrecht. Zet je retourcode op de doos of op een briefje in de doos. Anders kunnen wij het pakket na ontvangst niet naar jou traceren en niet correct afhandelen. Indien wij je retour niet binnen uiterlijk 14 kalenderdagen retour hebben ontvangen, vervalt het recht van retourneren/ruilen.

Te maken verzendkosten zijn voor rekening van de klant. Wij adviseren je het pakket te verzekeren (tegen geringe bijbetaling): het risico op beschadiging of zoek raken bij transport zijn anders voor rekening van de klant. Mocht hier sprake van zijn dan brengen wij je hier na ontvangst van op de hoogte. Is e.e.a. goedgekeurd en gecheckt, dan storten we het aankoopbedrag (met inhouding van evt. gemaakte verzend- en/of retourkosten) binnen 7 werkdagen terug. Door ons gemaakte verzendkosten (bij bestellingen <€45) en (bij omruiling) door ons opnieuw te maken verzendkosten komen voor rekening van de klant en worden ingehouden op het terug te betalen bedrag. Als wij bij verzending een fout hebben gemaakt nemen wij uiteraard alle verzend- en/of retourkosten voor onze rekening.

ANNULEREN
Heb je je bestelling afgerond en betaald, maar wil je ‘m toch annuleren, neem dan z.s.m. contact met ons op. Indien je bestelling nog niet aan de pakketdienst is aangeboden kunnen wij probleemloos annuleren en storten we het bedrag naar je terug. Indien je bestelling al is aangeboden aan de pakketdienst kunnen wij helaas niets meer wijzingen. Stuur de producten na ontvangst dan z.sm. retour volgens bovengenoemde retourprocedure; wij zullen het bedrag dan na ontvangst terugstorten, exclusief verzendkosten.

MIJN PAKKETJE BEVAT NIET ALLE/NIET DE JUISTE PRODUCTEN
Neem dan z.s.m. contact met ons op, we helpen je graag verder.