4 tips om jouw salon Instagrammable te maken

Als je niet te veel geld wilt uitgeven aan marketing, maar je salon wel graag onder de aandacht wilt brengen bij je doelgroep, dan kan social media je daar goed bij helpen. Hoe zit het met jouw social media skills? Ben je op de goede weg? Wij geven je hierbij graag een aantal tips om je salon helemaal 'Instagrammable' te maken en je doelgroep nog beter aan te spreken!
Je post waarschijnlijk geregeld wat op het social media account van je salon. Wij helpen je daarbij door je maandelijks te voorzien van kant-en-klare posts van Alpha-H. Daarnaast kun je voor/na foto’s maken tijdens behandelingen en deze plaatsen op je social media kanalen (vergeet niet om toestemming van je klant te vragen!). Je kunt je klanten natuurlijk ook aanmoedigen om zelf foto’s van je salon en hun behandeling en resultaat te maken en die te delen via hun eigen online kanalen. Een mooi uitziende, Instagrammable salon trekt weer nieuwe klanten aan. Hier geven we je een paar tips en trucs om jouw salon er esthetisch nóg aantrekkelijker uit te laten zien.
1. ONTWIKKEL EEN STIJL
De look & feel van je salon moet natuurlijk passen bij hetgeen jij als schoonheidsspecialist wilt uitstralen. Wat is jouw visie? Welk gevoel wil je jouw klanten geven? Ga je voor een artistieke of meer traditionele uitstraling? Luxe, natuurlijk, ontspannend, professioneel, no-nonsense? Beschrijf jouw salon in een paar woorden. Passen de meubels, het decor en de verlichting bij die woorden, geven ze het juiste gevoel? Kijk voor inspiratie eens naar het account van de Australische Alpha-H Skin Clinic: www.instagram.com/alphahskinclinic

2. VOER JE STIJL OVERAL DOOR
Natuurlijk zijn je klanten niet de hele tijd met hun telefoon bezig tijdens een bezoek aan jouw salon. Toch is het belangrijk om de stijl die je voor je salon kiest overal consequent door te voeren. Dit zorgt niet alleen voor een eenduidig en duidelijk beeld van hetgeen je wilt uitstralen, maar het zorgt er ook voor dat klanten het gewoon niet kunnen laten en nog meer foto’s van je salon willen delen. En da's mooi gratis reclame! Besteed daarom niet alleen aandacht aan de ontvangst- of wachtruimte, maar ook aan de cabine(s) en alle andere ruimtes waar de klant komt, tot aan het toilet aan toe.
3. ONTWIKKEL EEN HASHTAG
Ziet je salon er perfect uit? Bedenk dan een goede, unieke hashtag waarmee je klanten je salon gemakkelijk kunnen terugvinden. Communiceer de hashtag aan je klanten, zodat ze deze ook gebruiken als ze foto’s van je salon of van zichzelf terwijl ze behandeling ondergaan posten. Zet de hashtag bijvoorbeeld duidelijk op je brochures en hang op verschillende plekken een kaartje op. Natuurlijk gebruik je deze hashtag zelf ook consequent!
4. ZORG VOOR GOEDE VERLICHTING
Selfies, wie maakt ze niet? Maar een goede selfie maken met slechte verlichting is lastig. Zorg ervoor dat er een paar plekken in je salon zijn met een prachtige achtergrond voor een selfie en een mooie, natuurlijke verlichting. Zo maken je klanten graag een foto van zichzelf.
Hoe vind je die plekken? Probeer eens om zelf een paar selfies te maken in je salon, op verschillende plekken. Als je weet waar je het beste licht hebt, dan zorg je ervoor dat precies daar die perfecte selfie achtergrond creëert. Met elementen die iets zeggen over jouw salon. Of zorg voor beter licht met lampen op plekken die zich goed lenen om een selfie te maken. Zodat je klant er op een foto op zijn/haar mooist uitziet. En natuurlijk communiceer je juist daar je hashtag aan je klant.
Jij zorgt ervoor dat je klant een prachtige huid krijgt. And if you have it, flaunt it zeggen de Engelsen dan. Geef je klanten dus alle ruimte om foto’s te maken en ermee te pronken!